Ikuti kisah terperinci hasil tinjauan kru Penyingkap Fakta di pelbagai lokasi menggerunkan masyarakat. ... lokasi didakwa berlaku pelbagai kejadian aneh atau penampakan entiti paranormal. Kami melangkah bersama, mengharung onak, duri dan sembilu , mendokumentasikan kenangan pahit manis namun disatukan oleh minat sama. Terima kasih kerana sudi singgah di sini.

RAKAMAN ORB BERGERAK

Lazimnya Kru Penyingkap Fakta meninggalkan Kamera Pengesan Pergerakan Infrared selama kira-kira 1 jam di lokasi didakwa berlakunya kejadian aneh.

Dalam tinjauan 2 minggu lalu di Subang Jaya, Selangor, kami mengapplikasikan kaedah sama.

Baca laporan tinjauan terbabit, klik di sini.

Kamera terbabit diletakkan di dalam bilik gelap dan sebarang pergerakan dirakamkan. 

Berikut hasilnya.

Saksikan pada saat ke 2, orb, kelihatan seperti cahaya berbentuk bulat muncul di bahagian atas berhampiran siling dan bergerak ke bawah sebelum hilang.


Visual sama pernah kami rakamkan sewaktu melakukan tinjauan di Penjara Pudu, Kuala Lumpur.

Nantikan klip video terbitan PERTAMA kru kami, bakal dipaparkan di blog ini.

8 Komen :

wahhh..menarik..:)))

Adam Vai berkata...

SMTI

Tanpa Nama berkata...

apakah itu..??? jeng..jeng...

Cuba buat rakaman di salah satu rumah di Rumah Panjang Bidayuh di Annah Rais. Saya pernah rakam byk gambar orb di atas loteng yang dipercayai tempat menyimpan tengkorak.

Nadie az berkata...

smvi

bang, saya rasa benda tu habuk.....

phew..annah rais...memang sesuatu tempat tu..tpi best..sbb natural dan dekat dgn hutan...

musafir berkata...

ala korang. tu bukan orb la. serangga malam la tu. kena pantulan cahaya. hantu/syaitan/jin mungkin susah nak rakam ssb kita pun tak tau apa unsur tubuh dia. kalau dapat tangkap hantu 1, boleh gak nak cipta perakam hantu pakai sampel yg ditangkap tu. mungkin juga kalau ada kamera pengesan yg dapat kesan unsur api (atom hidrogen ke, oksigen ke dll.) yg direka, masa tu kalau nasib baik dapat la rakam 'entiti soram' nih. hahaha sapa engineering elektrikal boleh la try cipta!