Ikuti kisah terperinci hasil tinjauan kru Penyingkap Fakta di pelbagai lokasi menggerunkan masyarakat. ... lokasi didakwa berlaku pelbagai kejadian aneh atau penampakan entiti paranormal. Kami melangkah bersama, mengharung onak, duri dan sembilu , mendokumentasikan kenangan pahit manis namun disatukan oleh minat sama. Terima kasih kerana sudi singgah di sini.

ECTOPLASMA?

Tidak salah jika pengawal keselamatan berasa curiga melihat kelibat kru 666 memandangkan kes jenayah didakwa berlaku.

Namun perhatikan pagar sekolah baru berikut.


Saya percaya sekolah terbabit boleh diceroboh pada bila bila masa oleh sesiapa sahaja berikutan pagar tidak berada dalam keadaan sempurna.


Barangkali sebilangan pihak terkeliru di antara acara melompat pagar berbanding melompat pagar sekolah.

Sewaktu berada di lokasi, kami didatangi 2 lelaki India bermotosikal tanpa seragam mendakwa membuat rondaan keselamatan.

"Ada kes ke?," soal mereka.

"Tidak ada apa, cuma mengambil gambar sahaja," balas Razali sopan.

Sebelum beredar, mereka sempat merakamkan gambar kenderaan kami naiki. Mungkin mereka bimbang, sekolah anak mereka dicerobohi. 

Mari bersama kita perhatikan gambar pagar sama sekali lagi.


Tidakkah pihak pengurusan sekolah menyedari keadaan itu?

Jika tidak, mungkin berita itu sudah mereka ketahui ketika ini.

Kru 666 kemudian memasang kamera pengesan infrared di luar kawasan pagar ruang di antara dua sekolah terbabit.


"Berapa suhu di sekitar?," tanya saya.

"Puirata 76 darjah Fahrenheit," balas Farid.

Untuk rekod, kru 666 tidak dibenarkan menghisap rokok di setiap lokasi tinjauan bertujuan mengelakkan kekeliruan imej rakaman.


 Jet tidak melepaskan peluang merakamkan gambar menggunakan kamera Canon miliknya.


Dari lokasi Jet berdiri di bawah ...


... pada jam 11.23 malam, saya merakamkan gambar pegun berikut.


Sila klik imej untuk memperbesarkan gambar. Entiti terbabit dipercayai dikenali sebagai 'ectoplasma' di kalangan pengkaji paranormal di seluruh dunia.

Sila Google.


Kira-kira seminit kemudian, juga di lokasi sama, saya rekodkan gambar entiti hampir serupa.


Tepat jam 12.17 malam tadi, imej berikut pula direkodkan berhampiran pagar sekolah lama.


Kira-kira jam 1.36 pagi, tiba-tiba hujan renyai dan kemudian bertukar menjadi lebat. Razali dan Farid bergegas mengambil kamera pengesan pergerakan infrared dan dibawa masuk ke dalam kenderaan.

Kru 666 menunggu kira-kira 15 minit dengan harapan hujan malam itu berhenti namun impian itu tidak kesampaian.

Kami terpaksa beredar.


"Rupanya hujan dekat kawasan sekolah itu sahaja," keluh Farid.

Waktu di jam tangan saya menunjukkan pukul 1.50 pagi dan ketika itu kami sedang melintasi bulatan berhampiran Seksyen 17 untuk keluar ke Lebuh Raya Persekutuan.

"InsyaAllah, kita datang sekali lagi," ujar saya kepada semua.

24 Komen :

lynnepu3gp berkata...

SMTI

sangat menarik! sayang kesemua wakil dari PAG tak dapat hadir.. minta maaf banyak2... :(

SMTI

dengan harapan kita dapat pergi ke tempat yang sama sekali lagi... :)

gadisBunga berkata...

smti.

AzReE & MyRa berkata...

SEDIKIT INFO pasal:Ectoplasma

Ectoplasma
Selain Orbs disebutkan juga Ectoplasma.
Ectoplasma adalah tahapan kedua pemunculan Jin . Kekuatan mereka sudah cukup untuk memadatkan dan menyatukan uap air di udara sehingga cukup untuk membuat bayangan asap dan memanjang seperti gambar di atas . Kekuatan mereka berasal dari ketakutan manusia dan dari manusia yang menyembah mereka seperti , tukang minta-minta nomor pada setan atau dari mereka yang suka meberikan persembahan berupa suguhan suguhan kepada mereka . Tetapi sesungguhnya , bukanlah pengaruh dari suguhan yang manusia beri , tetapi pengaruh dari energy manusia itu sendiri yang memohon pertolongan dan perlindungan dari mereka itu . wisataalamgaib.com
Tahapan pemunculan kedua dari Jin ini sudah memiliki kekuatan lebih besar dari Orbs. Pernahkah anda melihat hasil dari foto anda terlihat asap putih? Nah, asap putih itulah yang disebut Ectoplasma. Kekuatan dari Ectoplasma ini lebih besar dari Orbs. Ectoplasma sudah cukup untuk menggerak-gerakkan benda-benda ringan dan kecil.

mazidul pernah tengok tak gambar hantu di salah sebuah kedai gambar di Sungai siput Perak. Ada cerita di sebalik gambar antu tersebut. (Kalau tokeh dah tak letak, tak taula saya) Tapi gambar tersebut sebagai salah satu penarik pengunjung kekedai tersebut) Kalau nak tau petua diamalkan masyarakat seantero dunia mengenaipetua cegah rambut gugur/botak, jemput ke blog saya ya.

ibuintan berkata...

SMTI...

kakcik berkata...

SMTI...

nurkaloi berkata...

excited bace hehe

ni sekolah saya -.-

bellie berkata...

smti

Tok Kebayan berkata...

Amende SMTI tu. Sekolah Menengah Temenggung Ibrahim ke. Full sentences please.No good short form.

Tok Kebayan, you must be a new comer.

SMTI digunakan oleh mereka telah lama setia membaca blog ini dan mazidulakmal.com.

So, let them use it.

If you really want to know what it means, please use Google.

eXception berkata...

Opss... Silap taip... Saya Membaca Tampalan Ini...

One is Cfoo berkata...

smti

akuzle berkata...

whoaa... x sangka skolah neh 'keras' gaks yea?

skola aku....

udin berkata...

niyh skola SMK seksyen 24(1) n SMK seksyen 24 (2)
skola lame aku

judas berkata...

npe ujan sekitar skolah tu je?

Mata Gangsa berkata...

smks 24-2- huu...memang ada pon.. cuba chek sejarah ketika skolah tu sedang d bagunkan.. degar2. ada kes kematian seorng.. pekerja kontrak..

T r y W a t L a w a t a n K a t S e k o l a h M e n e n g a h T i n g g i K a j a n g ( H i g h S c h o o l K a j a n g ) T e r d a p a r B y k L u b a n g J e p u n L a m a D i S e k o l a h T u .. =)

Hunny Kitty berkata...

saye pernah tercapture this so called ectoplsma masa sesi 'ziarah' saye dan kawan kawan ke frenzy house

SMTI